فلسفه وجودی صندوق های غیردولتی، توسعه بخش کشاورزی است | صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان یزد
صفحه اصلی | تماس با ما | ارتباط با ما | خبرخوان
امروز شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳


رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی گفت: صندوق خوب باید اهداف معاونت را عملیاتی کند. فلسفه وجودی صندوق ها، توسعه بخش است که متولی آن هیات مدیره صندوق ها هستند. به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی؛ سید عبدالکریم رضوی اردکانی، […]

IMG_4821رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی گفت: صندوق خوب باید اهداف معاونت را عملیاتی کند. فلسفه وجودی صندوق ها، توسعه بخش است که متولی آن هیات مدیره صندوق ها هستند.
به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی؛ سید عبدالکریم رضوی اردکانی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در جلسه مشترک با معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی، نماینده شرکت مادر در صندوق حمایت از توسعه بخش دامپروری و تولیدات دامی و مدیرعامل آن در روز دوشنبه ۲ آذرماه امسال در سالن جلسات شرکت مادر تخصصی برگزار شد، گفت: بزرگترین کاری که در حوزه صندوق ها شکل گرفته، در حوزه معاونت تولیدات دامی است. امروز نیمی از سرمایه صندوق ها در این حوزه است. ما علیرغم ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه نتوانستیم برنامه مشخصی برای این معاونت داشته باشیم.

وی افزود: برنامه های معاونت باید با برنامه صندوق ها تلفیق شود. در این جلسه باید تفاهمی صورت گیرد که از کل سرمایه صندوق ها چه کاری قرار است انجام دهیم.

رضوی اردکانی تصریح کرد: نقشه راه و اهداف و ماموریت ها در قالب طرح دانشگاهی تهیه شده است و حوزه قسمت بازار را باید مشخص کنیم. مدل ارائه خدمت هم اکنون در دو صندوق ملی دام و طیور و دو صندوق استانی و دو صندوق شهرستانی به صورت پایلوت در حال انجام است که درخواست دارم صندوق ها با برنامه معاونت گره بخورند.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی گفت: خواهشمندم که معاونت، نقشه راه را برای کل کشور در سطوح ملی، استانی و شهرستانی تهیه کند و فقط در حوزه ملی نباشد.

رضوی اردکانی با اشاره به اینکه باید کارگروهی متشکل از شرکت مادر تخصصی، معاونت تولیدات دامی، معاونت برنامه ریزی و ادارات کل معاونت و صندوق و شرکت مادر در چارچوب برنامه ششم ایجاد شود که همه باهم کار را جلو ببریم. مدل ارائه خدمت هم در همین چارچوب طراحی خواهد شد.

عوض علیزاده مقدم، قائم مقام مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی هم گفت: حوزه بخش کشاورزی کاملاً غیردولتی است و کار دولت هدایت و نظارت است. تمام زیربخش ها برنامه دارند، ولی زمانی موفق می شوند که در حوزه غیردولتی وارد شوند.

وی افزود: کار مقطعی تامین نهاده فعلاً خوب است ولی در آینده اگر این روند ادامه یابد صندوق از مسیر خودش فاصله می گیرد لذا صندوق باید تامین منابع نماید و کار اجرایی انجام ندهد.

علیرضا اشرفی، عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی نیز گزارشی از وضعیت صندوق حمایت از توسعه صنعت دامپروری از جمله در خصوص موضوع افزایش سرمایه صندوق، برگزاری مجامع و جلسات هیات مدیره، ترکیبهیات مدیره صندوق مطالبی بیان کرد .

حضور تشکل ها در صندوق شرایط ایجاد زنجیره را فراهم می کند

حسن رکنی، معاون وزیر جهادکشاورزی در امور تولیدات دامی هم با اشاره به اینکه من به امتیازات صندوق برای معاونت واقفم و یکی از ارزشمندترین کارهاست، گفت: حضور تشکل ها در صندوق شرایط ایجاد زنجیره را فراهم می کند. اما باید رابطه صندوق های استانی و ملی و شهرستانی تقویت شود.

وی افزود: سیاست های توسعه کمی در حال حاضر در بخش اهمیت ندارد. به اعتقاد من هیچ پولی برای سرمایه گذاری جدید نباید صورت گیرد به دلیل اینکه این کار را بانک و غیره انجام می دهند.

رکنی با اشاره به موضوع ایجاد زنجیره تولید که اجتناب ناپذیر است، اظهار داشت: باید در این زمینه ورود کنیم و لذا حمایت های خودمان از این موضوع را داشته باشیم و به صورت لکه ای در مکان های مختلف انجام دهیم.

معاون وزیر جهادکشاورزی در امور تولیدات دامی تصریح کرد: بحث تهیه نهاده مهم و نبض صندوق هاست و در دامپروری نبض کار یا روی افزایش تولیدات و یا ثبات بازار است و علت اصلی افزایش تولید افزایش نهاده ها است. از طرفی سیاست معاونت در صندوق ها باید تبدیل به یک سند شود. از همین تاریخ به مدت یک ماه باید یک سند طراحی کنیم که سیاست های معاونت امور دام در آن مشخص شده باشد.

رکنی با بیان اینکه اثر بخشی مبلغ ۵۰ میلیارد تومان خوب نبوده است، گفت: صندوق حمایت از توسعه صنعت طیور هر چه سریعتر ۵۰ میلیون تومان در صندوق طیور را تبدیل به سرمایه کند. از طرفی ما اصرار به تشکیل صندوق کارخانجات خوراک دام داریم.

ارائه ۳۴۰میلیارد تومان تسهیلات توسط صندوق دامپروری و تولیدات دامی

حسین ایزدی، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش دامپروری و تولیدات دامی در ادامه گزارشی درباره فعالیت های انجام شده صندوق ارائه کرد و افزود: صندوق در گذشته تا مرز انحلال نیز پیش رفته بود و شرکت مادر تخصصی برای نگهداشت صندوق نیز بسیار کمک کرده است.

وی افزود: از محل یارانه مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان برای سهم ملت و سهم دولت به صندوق کمک شده است. و به مدت دو سال پول نزد صندوق بود که ۳۴۰ میلیارد تومان تسهیلات ارائه کرده ایم. از سال گذشته تاکنون نیز ۱۴ الی ۱۵ قرارداد برای تامین نهاده بسته شده است.


  


پاسخ دهید